HTML

Céges arculat

A blog a céges arculattervezés elemeiről, előnyeiről, vállalatélénkítő hatásairól szól. Olyan cikkek jelennek meg benn, amik hasznos információval látják el a cégüket fejleszteni igyekvőket. A blogot több szakmai oldal támogatja, ahol egyes témában tovább böngészhetnek az érdeklődők.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Tudatos arculattervezés: Megéri egyáltalán?

2009.05.22. 10:17 rgstudio

Az arculattervezés kísérteties dolog. Minden cégnél jelen van - valamilyen megnyilvánulási formában - de a legritkább esetben tudják megragadni, hogy miről is van szó.

Az még a jobbik eset, ha valaki tudja, hogy ez egy olyan valami, ami jó lenne ha jól működne... De, hogy milyen is az amikor jól működik, és mit is rejt ez a fogalom pontosan, arra már csak kérdő pillantásokat kapunk válaszként.

Pedig a céges arculattal érdemes jóban lenni! Főként azért, mert ha akarjuk, ha nem , mindenképpen ad egy képet a vállalatunkról a külvilágnak. Sőt a saját dolgozókra is hatással van, és ők viszik a céget a hátukon, tehát ne egy mellékes kisebbségről van szó.

Nagyon nem mindegy, hogy egy nagy tárgyalás előtt, milyen benyomást kelt egyik cég a másik vezetőiben. A hagyományos értelemben vett kommunikáció megkezdése előtt, az arculati elemek már árulkodnak is: Nézd milyen szakadt a logónk, jól látszik, hogy negyven éve ez van... minden szórólapunk más és más színekben pompázik, ember meg nem mondja, hogy egy cégről van szó... és a többi...

Fontossága ellenére sokan csak egy -hasznosságát tekintve- nem mérhető, újabb kiadásnak tekintik. Ilyenbe pedig egy felelős vezető nem megy bele.. Nagyon helyesen.

DE ezek tévképzetek! Az arculattervezés hatékonysága mérhető, érzékelhető, és a költségei is tételesen felmérhetőek, kiszámolhatóak, összevethetőek az eredményekkel.

Aki szemet huny cégének arculata felett, nem spórolja meg az arculattervezés árát. Mivel nem ő irányítja az arculatot, nem tudja felhasználni a vevőszerzésben, a partnerek meggyőzésében. Ennek pedig jóval nagyobb bevételkiesés az ára, mint amennyire egy átgondolt "arculati reform" kerülne!

Ez most az az eset, amikor nem lehet csukott szemmel átlépni a dolgon...

 

"Nem az a lényeg, hogy sokat költsön a céges arculat kialakítására!
A hangsúly a tudatos és előkészített arculattervezés megvalósításán van."
 

Szólj hozzá!

Címkék: logó grafika logo céges tervezés tanácsok webdesign arculat arculattervezés arculati arculatfelújítás

A bejegyzés trackback címe:

https://cegesarculat.blog.hu/api/trackback/id/tr961136997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása